fbpx

SEO – kas tai? Išsamus paaiškinimas paprastai ir suprantamai.

SEO – kas tai? Manau daug kas yra girdėjęs terminą SEO. Ir gal netgi daugiau ar mažiau žino, kad svarbu, jog puslapiui jis būtų atliktas. Tačiau jeigu reiktų pačiam paaiškinti kas tai – būtų sudėtinga. Todėl pasistengsiu išsamiai papasakoti kas tai, kam tai ir kaip visa tai vyksta. Be didelių išvedžiojimų, suprantama kalba.

SEO terminas, iššifravus pažodžiui reiškia Search Engine Optimisation. Tai reiškia optimizavimas paieškos sistemoms. Paprastai tariant – tai paieškos sistemų (Google, Bing et.) reikalavimų išpildymas. Tam, kad tame pačiame Google ar Bing, jūsų puslapis būtų kuo aiškiau reitinguojamas – t.y. užimtų kuo aukštesnes pozicijas paieškoje.

Šiame straipsnyje rasite:

Viskas paprasta – Google turi reikalavimus, ir tie, kas juos geriausiai atitinka, laimi varžybas. Užima pirmąsias pozicijas paieškoje, yra surandamas potencialių klientų. O tie potencialūs, užsukę į puslapį, tampa realiais klientais. Tačiau, logiškai mąstant, puslapius ir el.parduotuves, mes kuriame ne tam, kad įtiktume Google. O tam, kad pristatytume savo prekes ir paslaugas potencialiems klientams. Todėl apie viską reikia pakalbėti išsamiau.

SEO – kas tai. Kaip veikia paieškos sistema?

Kiekvieną puslapį ar el.parduotuvę sudaro tūkstančiai žodžių ir paveikslėlių. Paieškos sistemos robotukai, mums sukūrus puslapį ir jį indeksavus, visą šią info nuskenuoja. Tačiau robotukai – nėra dirbtinis intelektas, informacijos ir konteksto, apie ką yra puslapis, ar kuo jis prekiauja, jie nesupranta. Todėl „bendru sutarimu“, tam tikrose vietose, tam tikrą kiekį kartų reikia pakartoti raktinę frazę. Frazę, kuri paaiškina, apie ką pasakojama, ar parduodama konkrečiame puslapyje.

Pvz. jeigu jūs prekiaujate padangomis, tai viename produkto puslapyje turite panaudoti raktinę frazę „vasarinės padangos“, kitame – „žieminės padangos“, pagal tai, ką jame galima rasti. Taip vartotojui į Google paieškos laukelį įvedus „vasarinės padangos“, mechanizmas ims rikiuoti būtent tuos puslapius, kuriuos skanuojant, robotukams buvo „paaiškinta“, kad čia galima tai rasti.

Puslapiai, kuriuose galim įsigyti tas pačias padangas, tačiau raktinė frazė nebuvo panaudota tinkamose vietose, reikiamą kiekį kartų, paieškos sistemoje neatsiranda. Nes skenuojantys robotukai, tiesiog „nesuprato“, apie ką šie puslapiai.

Tam, kad būtų lengviau suprasti, įsivaizduokite fizinę parduotuvę. Joje prekiaujate padangomis, tačiau virš durų nėra jokios iškabos, paaiškinančios, kad čia galima jų įsigyti. Įėjus į parduotuvę, joje mėtosi įvairiausi daiktai. Mašinų durelės, viena kita padanga, samtis ir fotelis.

 Klientas nesupras kuo tiksliai jūs prekiaujate ir išeis nieko nepirkęs. Arba, kas labiau tikėtina – į jūsų parduotuvę net neužsuks. Nes nesupras, kad čia parduotuvė. Lygiai taip pat yra ir su paieškos mechanizmu. Paieškos robotai, skenuodami jūsų puslapį, jame randa daugybę žodžių.

Pvz. Puslapyje jūs rašote: „Atėjus žiemai, kelio danga darosi slidi dėl lietaus, sniego ir nukritusios temperatūros. Tam, kad važiavimas tokia danga būtų saugus, reikalingos tinkamos padangos, pritaikytos šaltiems orams ir slidžiai dangai.“

Tinkamoje vietoje nepanaudojus raktinių frazių, paieškos mechanizmas „nesupranta“ ar jūsų puslapis yra apie kelio dangą, ar apie metų sezonus, ar apie orus, ar apie saugumą kelyje.

SEO – kas tai? Ar mes bandome įtikti klientui, ar Google‘ui?

Savo darbe, labai dažnai girdžiu pasakymą „klientui to nereikia, čia bandome įtikti Google‘ui“. Ir taip, ir ne. Vienok, mes iš tikrųjų bandome įtikti Google paieškos sistemai. Nes tos sistemos dėka, mūsų klientai mus suranda. Tad, natūralu, turime laikytis jos nustatytų „žaidimo taisyklių“.

Tačiau, visas SEO optimizavimas yra skirtas ir klientui. Reikalavimai, kuriuos reikia atitikti, sukurti taip, kad būtų patogiau ir patraukliau vartotojui. Patikėkite, net ir ilgi (min 300 žodžių) aprašymai, yra naudingi klientui. Nors dažniausiai el. parduotuvių savininkai galvoja, kad ilgi tekstai klientams nepatogūs, atbaido. Tačiau jie yra būdas klientams gauti visą reikiamą info, „užsinorėti“ to, ką jūs siūlote. Gauti atsakymus į visus kylančius klausimus ir dvejones. Keliuose sakiniuose tiek daug sutalpinti niekaip nepavyks.

Ne tik teksto kiekis, bet ir jo struktūrizavimas, sakinių apimtis ir kiti dalykai, į kuriuos reikia atkreipti dėmesį, optimizuojant puslapius, yra sukurti taip, kad būtų patogu vartotojui. Surašytos ilgos „paklodės“ teksto nereiškia, kad Google sistema džiūgaus. Nes nedžiūgaus ir klientas, kuriam bus sudėtinga išsigryninti reikiamą info. Visi reikalavimai sudėlioti taip, kad vartotojui būtų patogu ir naudinga. Taigi, jeigu naudinga vartotojui, įtinkate Google, užimate geras pozicijas, sulaukiate lankytojų.

SEO reikalavimai

SEO – kas tai? Ir kaip tai daroma?

SEO procesas atliekamas kiekvienam vidiniam puslapiui atskirai. T.y. kiekvienai produkto kategorijai, kiekvienam produktui ar paslaugai. Optimizavimo metu, yra tvarkomas produkto URL, reikalui esant jis keičiamas. Sužiūrimos H1, H2, H3 ir kitos antraštės. Sukuriamas produkto ar paslaugos išsamus aprašymas, pasirūpinant, kad raktinė frazė, kuriai yra optimizuojama, būtų panaudojama reikiamą kiekį kartų. T.y. ne per daug kartų. Klaidinga manyti, kad bus naudinga kas antrą sakinį pradėti naudojant raktinę frazę, taip tarsi „įtikinant“, kad šis puslapis tikrai apie tai.

Pvz. optimizuojant raktinei frazei „viso kūno masažas“, kas antrame sakinyje panaudoti šią frazę. „Viso kūno masažas puikiai atpalaiduoja. Po įtemptos dienos drabų – tai puikus pasirinkimas. Viso kūno masažas padės atpalaiduoti įsitempusius raumenis“.

Tai vadinama raktinės frazės pertekliumi (keyword overstuffing). Įsivaizduokite, kad realiai pristatote savo paslaugą klientui. Jaustumėtės keistai kiekviename ar kas antrame sakinyje kartodami tą pačią frazę. Vietoje to, žymiai naudingiau panaudoti semantiškai susijusius raktažodžius. Apie kuriuos pasakojau šiame straipsnyje SEO tendencijos 2023.

Iš ko susideda SEO

Optimizuojant taip pat sutvarkomos nuotraukos ir jų „Alt“ pavadinimai. Meta informacija. Taip pat patikrinama techninė puslapio būklė. Bei sudedamos išorinės bei vidinės nuorodos.

Esu turėjusi klientę, kuriai agentūra yra sakiusi, jog „Pajungė SEO“ jos puslapiui. SEO – tai procesas. Jo įjungti ar išjungti, kaip AdWords – neišeina. Ir norint, kad puslapis iš tiktųjų užimtų geras pozicijas, su juo reikia nuolat dirbti. Kelti naujienas, atnaujinti informaciją. Rodyti savo ekspertiškumą, srities išmanymą ir džiuginti savo klientą. Kuris jaus poreikį periodiškai užsukti į jūsų puslapį, nes žinos, kad jame kas kartą ras kažką naujo ir naudingo.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *