fbpx

SEO tendencijos 2023. Kam skirti didžiausią dėmesį?

SEO tendencijos 2023 metais, kaip ir kasmet, paragins iš naujo peržvelgti savo internetinę svetainę ar el. parduotuvę. Tiesa, Google atstovai niekada atvirai neatskleidžia kaip konkrečiai keisis algoritmai, tačiau apie tam tikras tendencijas ateinantiems metams, visuomet užsimena.

Trumpai papasakosiu apie TOP 5 dalykus, kuriems būtina skirti savo dėmesį, norint pasiekti aukštas pozicijas Google paieškoje. Ir, žinoma būti surastiems savo potencialių klientų, ir padidinti ateinančių metų pajamas.

Šiame straipsnyje rasite:

SEO TENDENCIJOS 2023 - #1 VAIZDINĖ PAIEŠKA

Vis  daugiau vartotojų, ypač ieškodami produktų, renkasi vaizdinę paiešką. Pvz. Ieškodami suknelės, batų ar lauko baldų, įvedę atitinkamą raktinę frazę, pasirenka „Vaizdai“. Taip iš karto matydami, ką siūlo pardavėjai. Tokiu būdu, vartotojui paieškos procesas tampa žymiai greitesnis ir produktyvesnis.

Štai kodėl turite skirti dėmesio trims dalykams:

  • Pasirūpinti kokybiškomis nuotraukomis. Tokiomis, į kurias žiūrint, klientas užsimano to, kuo prekiaujate. Taip pat svarbu, kad jos būtų kokybiškos techniškai. T.y. jei parduodate ne savo kurtus produktus, pasirūpinkite, kad prekių gamintojai, suteiktų jums kokybiškas, aukštos rezoliucijos nuotraukas.
  • Vieno produkto – daugiau nei 1 nuotrauka. Taip turite galimybę atsirasti daugiau nei vienos raktinės frazės paieškoje. Tiesa, planuoju šią temą plėtoti plačiau ir parašyti atskirą straipsnį.
  • Nuotraukų „Alt“ pavadinimai. Google paieškos robotukai „nemato“ kas yra vaizduojama nuotraukoje. Jie skenuoja tik tekstinę informaciją. Todėl jei jūsų nuotraukos neturi pavadinimų, kuriuose būtų paaiškinta, kas jose vaizduojama, vaizdinėje paieškoje jos tiesiog neatsiras.

SEO TENDENCIJOS 2023 - #2 SVETAINĖS PRITAIKYMAS MOBILIESIEMS

Daugiau, nei 70 proc. vartotojų, informacijos, prekių ar paslaugų ieško telefone. Tad labai svarbu, kad jūsų svetainė būtų patogi naudojimuisi mobiliuoju. Ką tai reiškia?
Klientui, atsidarius Jūsų svetainę telefone, ją iš karto turi rodyti taip, kad būtų patogu matyti visą informaciją. Nereiktų, nei didinti, nei mažinti šriftų. Kad visi aktyvus mygtukai būtų pakankamo dydžio ir būtų patogu juos paspausti. Kad elementai „neliptų“ vienas ant kito. Kad nuotraukos būtų ne per didelės ir jas būtų galima patogiai apžiūrėti. Kad būtų optimalus krovimo greitis ir daug kitų dedamųjų.

Visuomet noriu atkreipti dėmesį, kad tai – ne bandymas „įtikti algoritmams“. Tai – patogumas ir pagarba jūsų klientams. Jei užėjus į jūsų el. parduotuvę, sunku apžiūrėti produktus ar atlikti pirkimą. Arba, užėjus į el. svetainę, sunku suprasti kokias paslaugas teikiate, vartotojas tiesiog išeis iš jūsų svetainės ir jūs neteksite potencialaus kliento bei pajamų.

SEO tendencijos pritaikymas mobiliesiems

SEO TENDENCIJOS 2023 - #3 KOKYBIŠKAS TURINYS – EAT PRINCIPAS

Jau seniai aišku, kad Google teikia ypatingą dėmesį kokybiškam turiniui. Tačiau kas gi yra tas kokybiškas turinys? Tai paaiškina EAT principas:

E – EKSPERTIŠKUMAS (EXPERTISE)
A – AUTORTITETIŠKUMAS (AUTHORITATIVENESS)
T – PATIKIMUMAS (TRUSTWORTHINESS)

Šis trumpinys trumpai apibūdina, kokį puslapio turinį Google laiko kokybišku. Trumpai apie kiekvieną:

  • Ekspertiškumas – rodo kiek gerai jūs išmanote savo sritį. Štai kodėl Blog (naujienų) skiltis yra tokia naudinga. Čia galite rašyti straipsnius tema, kuri susijusi su jūsų prekėmis ar paslaugomis.
  • Autoritetiškumas – jūsų patirtis ir srities išmanymas. jūs kuriate namų gamybos karamelę. Ar esate konditeris, ar tai – jūsų autentiškas receptas. Paminėkite tai produkto aprašyme. Leiskite vartotojui suprasti, kad jūs esate savo srities ekspertas ir galite pasiūlyti pačią geriausią kokybę.
  • Patikimumas – ar turinys, esantis jūsų puslapyje, kuria pasitikėjimą. Pvz. ar yra aiškūs ir tikslūs įmonės kontaktai – pavadinimas, adresas, tel ir el.paštas. Tiems atvejams, jei pirkimo procese būtų problemų. Ar yra realių klientų atsiliepimų ir įvertinimų. Ar turinys, kuris yra puslapyje, yra jūsų kurtas, ar tai – „suklijuotas‘ tekstas iš daugybės šaltinių. T.y. ar jis autentiškas.

Čia labai norėčiau atkreipti dėmesį tų, kurie turi požiūrį „kam tie tekstai, juk jų niekas neskaito?“.Skaito, ir dar pagal tai susidaro įspūdį apie jus, jūsų teikiamą paslaugą ar parduodamą produktą.

SEO TENDENCIJOS 2023 - #4 SEMANTIŠKAI SUSIJĘ RAKTINIAI ŽODŽIAI

Labai skambi frazė, bet neišsigąskite – viskas ne taip jau ir sudėtinga. Google paieškos sistema nuolat tobulėja, ir jos, kaip verslo tikslas – kuo geriau patenkinti vartotojo poreikius. O dabartinis tikslas – juos netgi numatyti. T.y. pasiūlyti  kuo geriau vartotojo paiešką atitinkančius puslapius, kai siūloma net „giliau“, nei pats vartotojas ieško.

Semantiškai susiję raktažodžiai

Pavyzdžiui, jeigu Jūs Naujiesiems metams norite pasigaminti tortą ir internete ieškote torto recepto, vesdami „Torto receptas“. Paieškos mechanizmai ima ieškoti ir „gilesnių“ variantų, siūlydami puslapius, kuriuose rasite „lengvą torto receptą“, „patį skaniausią torto receptą“, „greitai pagaminamo torto receptą“, ar „nekepto torto receptą“ ir t.t.

Štai kodėl Jūsų tekstuose turi būti panaudota ir semantiškai susijusių raktinių frazių. Tarkime, Jūs prekiaujate kuprinėmis. Tuomet produktų aprašymuose turėtų būti organiškai panaudotos ir platesnės, susijusios frazės. Pvz. „mamos kuprinė“, „kompiuterio kuprinė“, „krepšys kelionėms“ ir t.t. Tai – dar vienas paaiškinimas kodėl aprašymai yra būtini. Ir jie turi būti pakankamai ilgi, kad šias frazes galėtumėte panaudoti organiškai, o ne vienoje pastraipoje.

SEO TENDENCIJOS 2023 - #5 KOKYBIŠKOS NUORODOS Į JŪSŲ PUSLAPĮ (BACKLINKS)

2017 metais Google paskelbė, kad išorinės nuorodos, vedančios į Jūsų puslapį, bus viena iš svarbiausių dedamųjų, lemiančių Jūsų puslapio pozicijas Google paieškoje. Kodėl tai svarbu? Kiekvienas puslapis, ar el. parduotuvė, kaip ir bet koks specialistas ar įstaiga turi savo autoritetą. Kiti puslapiai, įsidėdami nuorodą, vedančią į Jūsų puslapį, tarsi jį rekomenduoja.

Juk Jūs labiau pasitikėsite interjero dizaineriu ar kirpėja, jei apie šį gerai atsilieps daug autoritetingų Jūsų aplinkos žmonių. Lygiai taip pat ir su puslapiais – kai juos rekomenduoja kiti, jų autoritetas auga.
Tačiau, turėkite omenyje, kad kokybė čia – svarbiau nei kiekybė. Todėl nesusiviliokite agentūromis, kurios siūlo Jums per mėnesį sugeneruoti 50 backlink’ų. 

Naudos iš jų – tiek pat, kiek iš rekomendacijos, kurią jums duoda vagis ar melagis. Na, ar bent jau tiek pat patikima rekomendacija, kaip influenserio , kuris visą mėnesį kasdien rekomenduoja vis kitą kremą kaip „patį geriausią“.

Paieškos sistema identifikuoja, kad nuorodos atkeliauja iš puslapių, kurie patys nėra kokybiški, nes juose – vien nuorodos į kitus puslapius. Plius, natūralu, kad jos nesusiformavo organiškai. T.y. tai nėra natūrali kito puslapio rekomendacija Jums.

Na, o backlink‘ų pirkimas yra laikomas baudžiamu (tai vadinama Black Hat SEO). Ir čia kalbu ne apie finansines baudas, o apie BAN‘us. Kai puslapis neberodomas Google paieškoje ar jame neleidžiamos vykdyti transakcijos. Tad geriau visuomet eiti sąžiningu keliu ir kurti tokį turinį, apie kurį natūraliai norėsis pasipasakoti kitiems.

Tokius 5  patarimus kitų metų SEO išskirčiau aš. Tiesa, turiu paminėti, kad tendencijų bus žymiai daugiau. Tačiau ne visos jos šiuo metu aktualios Lietuviškai rinkai.

Ir dar – jeigu perskaičius šį tekstą, kils įkvėpimas eiti į savo puslapį ir daryti pokyčius – puiku. Tačiau labai neskubėkite. Skuboti ir neapgalvoti pokyčiai kartais gali lemti ir neigiamas pasekmes. Neapgalvoti pokyčiai gali nuskraidinti Jūsų puslapį į Google paieškos apačią, o ne į viršų. Tad prieš kažką keisdami, pasikonsultuokite su specialistu. Aš – Jūsų paslaugoms.