fbpx

SEO optimizacija 2024 metais.
Kokių tendencijų ir pokyčių tikėtis?

SEO optimizacija su kiekvienais metais tampa vis svarbesnė elektroninės prekybos dalis. Ir nors išgirsite kitų sričių specialistus sakant, kad tam nebereikia skirti tiek dėmesio ir tikėtis naudos, palinkėsiu tiems kitiems specialistams ramybės. O jums – kantrybės.

Google ir kitos paieškos platformos nuolat reaguoja į besikeičiančius klientų poreikius, elgesį bei technologinius pokyčius. Todėl nuolat atnaujina algoritmus tam, kad tuos pokyčius atlieptu. Šiuo atveju, tiek jūs  – el.parduotuvių ir internetinių svetainių savininkai, tiek ir SEO specialistai turi į šiuos pokyčius reaguoti. Ir, žinoma, jiems pasiruošti.

Tad kokių pokyčių SEO srityje sulauksime 2024 metais ir kam skirti daugiausia dėmesio?

SEO optimizacija 2024 metais – pokyčiai, nulemti AI

2023 metais rinkai pristatyti dirbtinio intelekto (AI) įrankiai, išties sudrebino SEO pasaulį. Tekstus per kelias minutes visam puslapiui gali suformuoti ChatGPT, įspūdingas nuotraukas iliustravimui akimirksniu gali sukurti Midjourney. O geriau įgudęs AI naudotojas, gali paprašyti dirbtinio intelekto sukurti viską, nuo prekinio ženklo pavadinimo, šūkio, produkto, pakuotės iki marketingo strategijos.

Dalis mano klientų suplojo rankomis – nebereikės tiek daug dėmesio skirti tekstams ir SEO. Pakaks sukūrus naują produktą, paprašyti AI jį aprašyti, Copy-Paste, ir darbo sumažėja 70%. Tačiau ar tikrai viskas taip paprasta ir dirbtinio intelekto sugeneruotas turinys padės jums pasiekti Google paieškos rezultatų aukštumas?

Nauda vartotojui – svarbi kaip niekad iki šiol

ChatGPT iš tikrųjų gali per kelias akimirkas sukurti jums nesuskaičiuojama kiekį teksto. Tačiau ar kada bandėte jį skaityti? Dirbtinis intelektas turi vieną didelį minusą – jo kuriamas turinys – taip pat dirbtinis. Su tokiu aiškiu sintetikos prieskoniu. Skaitant AI sugeneruotą tekstą visuomet prisimenu pigius varškės sūrelius iš apatinių parduotuvių lentynų. Kurių pavadinimas skelbia „Braškių skonio varškės gaminys“. Nes jame nei braškių, nei sūrelio nėra. Tik sintetinis skonis ir daugybė stipriklių, dažiklių ir pakaitalų.

Taip ir su tuo AI sugeneruotu tekstu. Kad ir kaip gudriai jam sudėliosite užduotį. Kad ir kiek daug gražių deminutyvų, bei to paties žodžio sinonimų jis panaudos tekste, jis vis tiek neatstos to, ką jūs galite papasakoti apie savo kuriamą produktą ar teikiamą paslaugą.

Štai kodėl tikras, žmogaus sukurtas, išsamus, naudingas turinys ir taps pagrindiniu Google fokusu. Pagrindiniu jūsų konkurenciniu pranašumu. Ir tokie puslapiai bei el. parduotuvės turės gerokai daugiau šansų papulti į SERP (Google paieškos rezultatų) aukščiausias pozicijas. Lyginant su dirbtinai sugeneruotu, „blizgančiu“ ir, iš pažiūros, tobulu, bet sintetiniu turiniu.

SEO turinys su ChatGPT

Atrastas, bet neindeksuotas

Vis dažniau sulaukiu klausimo iš naujai ateinančių klientų, kodėl jie, tiek daug dėmesio skirdami turinio kūrimui, nepagerina savo užimamų pozicijų. O pasitikrinę Google Search Console įrankyje, mato, kad didžioji dalis turinio yra neindeksuojama. T.y. nerodoma Google paieškoje

Žinote kodėl? Nes tas turinys neįdomus Google. O neįdomus Google, reiškia Google paieškos mechanizmų spėjimas, kad jis bus neįdomus ir vartotojui. Tai tuščias, neinformatyvus, gal net ir dirbtinai sukurtas tekstas, siekiant jį optimizuoti aktualioms raktinėms frazėms. Tačiau jeigu tai – jokios informacijos, ekspertiškumo ar kitokios naudos vartotojui neduodantis turinys, jūsų vargas – veltui.

Google jį nuskanuos ir paliks „niekam neįdomu“ lentynoje. O kuo daugiau jūsų puslapio turinio gaus tokį įvertinimą, tuo mažiau jums liks šansų būti atrastiems potencialių klientų per Google paiešką.

SEO optimizacija 2024 metais – ir vėl svarbus laikas, praleistas puslapyje

Vienas iš rodiklių paieškos mechanizmui, nurodančių, ar jūsų puslapyje jis randa naudingo ir įdomaus turinio – laikas, praleistas jame. Tai – dar viena priežastis kurti kokybišką turinį tam, kad vartotojas norėtų kuo ilgiau užsibūti pas jus. Daug dėmesio bus skiriama ir atmetimo rodikliui (Bounce rate). Kai vartotojas, radęs jūsų puslapį per Google, jame užtruks vos kelias sekundes ir vėl grįš į Google paieškas. Kas iš karto signalizuoja, jog jūsų puslapis neįdomus/nenaudingas/neatitinka to, ko ieško vartotojas.

Subtilus seo straipsnis

Didelį Bounce rate turinis puslapis ilgainiui praranda Google pozicijas net jeigu jas ir kažkada buvo užsiauginęs.

Tiesa, yra ir išimčių. Jeigu jūsų puslapis yra toks draugiškas vartotojui (UX), jame viskas pateikta taip gražiai, įtikinamai ir aiškiai, kad vartotojas užėjęs greitai konvertuoja. T.y. įsigyja prekę/ parašo jums laišką/išsiunčia užklausą/paskambina/užsiregistruoja naujienlaiškiui ar kaip nors kitaip parodo susidomėjimą tuo, ką siūlote – viskas puiku. Net jei jis puslapyje užtruks neilgai, tai vis tiek reikš, kad tai, ką jūs siūlote vartotojui, yra įdomu ir naudinga. Ir verta aukštesnių Google pozicijų.

E-A-T tampa E-E-A-T

Žinau žinau, skamba kaip kodai. Tuoj paaiškinsiu.
Kai klientai manęs klausia, kaip padaryti, kad turinys būtų naudingas, kokie svertai tai nulemia, aš visuomet jiems pasakoju apie Google EAT taisyklę. Po šiomis magiškomis raidėmis slepiasi trys esminiai aspektai:

E – Ekspertiškumas (Expertise). Kuriamas turinys parodo, kad esate savo srities žinovai, ekspertai. Kad tikrai nusimanote savo srityje ir tai, ką siūlote klientui – yra kokybiška ir sukurta profesionalų.

A – Autoritetingumas (Authoritativeness). Tai apima ne tik turinį jūsų puslapyje ar el.parduotuvėje. Tai apima ir soc.tinklus bei kitus komunikacinius kanalus, kuriuose galite parodyti savo srities išmanymą. Savo srityje turite tapti tas, kurio pavadinimą prie raktinės frazės įrašo vartotojai. Na, žinote, kaip „Ikea spinta“ ar „Plaktukas Senukai“. Žinoma, tokį lygį pasiekti nėra lengva. Tačiau svarbu, kad jūsų klientai jumis pasitikėtų jūsų veiklos srityje.

T – Patikimumas (Trustworthiness). Čia kalbame ir apie puslapio saugumą, apie kliento suvedamų duomenų apsaugojimą. Ir tuo pačiu apie jūsų, kaip pardavėjo, ar paslaugos teikėjo patikimumą. Todėl visuomet rekomenduoju įsikelti realių klientų atsiliepimus, sudėlioti aiškią privatumo politiką, pirkimo-pardavimo taisykles, grąžinimo sąlygas. Kuo daugiau informacijos apie gamintoją, sudėtį ir kitą informaciją, kuri leidžia klientui jumis kuo labiau pasitikėti.

Na, o prie šio sąrašo 2024 metais prisideda dar viena „E“, reiškianti Patirtį (Experience). Kuo daugiau savo srities patarimų parašysite, pasidalinsite savo paties istorija kaip atėjote į dabartinę sritį. Pakalbinsite susijusios srities ekspertus ir įkelsite interviu. Rašykite „Aš“ ir „Mes“, o ne „Mūsų įmonė“, ar dar blogiau „UAB „Įmonė“ specializuojasi…“, taip leisdami pajausti, kad turinys realus, tikras ir jį kuriantys žmonės tikri, su patirtimi, žiniomis ir aistra kurti.

Toks turinys bus vartotojui naudingas. O naudingus puslapius Google ir nori siūlyti vartotojams savo paieškos rezultatuose. Tai ir yra pagrindinė tendencija, kalbant apie SEO optimizaciją 2024.

Pabaigai

Šiame tekste, kaip ir savo veikloje, akcentavausi į turinio kokybę, ne į puslapio techninę dalį. Tačiau tiek vienas, tiek kitas yra vienodai svarbus. Todėl artimiausiu metu pasidalinsiu ir techninėmis SEO tendencijomis 2024 metais. O kol kas, rekomenduoju perskaityti ir pernai parašytas SEO tendencijas 2023 metams. Nes jos, žinoma, niekur nedingo. Kaip ir nedingsta nei vienas reikalavimas iš Google, tik jų prasmingus ir svarba šiek tiek keičiasi. Tačiau visi jie svarbūs, norint užimti aukštas pozicijas Google paieškos rezultatuose.